Kallocain (lättläst)

Artikelnummer: sg9789177237440

Kategorie: Sonstiges


27,62 €

inkl. 7% USt. ,

Lieferzeit: 6 - 7 Werktage

Stk


Kallocain beskriver ett framtida samhälle där allt sker för Statens bästa. Människorna övervakas och kontrolleras ständigt. För att hjälpa Staten att bli mer effektiv, har Leo Kall uppfunnit ett medel ? kallocain. Det får människorna att avslöja sina innersta tankar. Men då visar det sig att många drömmer om en helt annan sorts samhälle. Boken är en kuslig vision av den totalitära statens skräckvälde. Men den skildrar också en stark tro på människans förmåga att skapa en annan, levande värld.

Dystopin Kallocain utkom 1940 och är Karin Boyes sista och mest kända roman. Den har jämförts med världsklassiker som 1984 av George Orwell och Du sköna nya värld av Aldous Huxley. Boye hämtade inspiration till boken i samhällsutvecklingen i Tyskland och Sovjetunionen före andra världskriget.

Klassiker ger en djupare förståelse för vår tid och kan användas i undervisningen. Under konceptet Tidlösa berättelser ger vi ut lättlästa versioner av klassiker och sagor som är just tidlösa. Tack vare det kan alla elever oavsett läsförmåga läsa samma berättelse, men i olika utgåvor.

Autor: Karin Boye
Seitenzahl: 90
Verlag: Vilja förlag
Sprache: Schwedisch
Format: Gebunden
ISBN: 9789177237440
Veröffentlichungsdatum: 20190805
Produktnummer Verlag: 1498
Lieferinfo: Lagerware beim Lieferant in Schweden.
In der Regel können wir innerhalb von 6-7 Werktagen liefern.
Die Lieferzeit hängt aber davon ab, an welchem Wochentag Sie bestellen.
Bitte beachten, der Artikel kann trotzdem ausverkauft werden.
Wir erhalten wöchentlich eine Info vom Lieferant und aktualisieren danach.