Utvandrarna (lättläst)

Artikelnummer: sg9789170535291

EAN: 9789170535291

Kategorie: Sonstiges


24,05 €

inkl. 7% USt. ,

Lieferzeit: 6 - 7 Werktage

Stk


Vilhelm Mobergs gripande berättelse finns äntligen som lättläst! Möt Karl Oskar, Kristina, Ulrika och alla de andra som hoppades att livet skulle bli bättre i Amerika. Att de skulle slippa svält, slag och förföljas för sin tro. Det hoppet gav dem mod att lämna sitt land, släkt och vänner, och att möta en okänd framtid.

Resan över havet är lång och svår. Många blir sjuka och alla når inte fram. Det är spännande och engagerande berättat, samtidigt som det är en bit svensk historia.

Utvandrarna gavs ut första gången 1949. Vilhelm Moberg skrev ytterligare tre böcker om personerna i boken och om deras öden i det nya landet.

Cecilia Davidsson har skrivit flera egna böcker för LL-förlaget. Hon har också återberättat en rad klassiker till lättläst, bland andra Röda Rummet och Mor gifter sig. Nu har hon tagit sig an Vilhelm Mobergs Utvandrarna. Utvandrarna kommer snart även i en modern filmversion av Daniel Espinosa.

Autor: Vilhelm Moberg
Seitenzahl: 239
Verlag: LL-förlaget
Sprache: Schwedisch
Format: Gebunden
ISBN: 9789170535291
Veröffentlichungsdatum: 20150815
Produktnummer Verlag: 104
Lieferinfo: Lagerware beim Lieferant in Schweden.
In der Regel können wir innerhalb von 6-7 Werktagen liefern.
Die Lieferzeit hängt aber davon ab, an welchem Wochentag Sie bestellen.
Bitte beachten, der Artikel kann trotzdem ausverkauft werden.
Wir erhalten wöchentlich eine Info vom Lieferant und aktualisieren danach.
Gewicht_attribut: 422 gr